OOF Group hyr ut till Cramo i Uppsala

22 december 2021

OOF Group har tecknat ett åttaårigt hyresavtal med Cramo AB, ett av Europas största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster.

Den nya depån uppförs inom projektfastigheten Danmarks-Kumla 8:23 och ger plats åt totalt 1 320 m² kontors- och verkstadsytor inomhus samt 4 000 m² uppställningsytor utomhus. Byggnationen är påbörjad och anläggningen förväntas stå färdig i slutet av andra kvartalet 2022.

– Vi är självfallet nöjda över att ännu en marknadsledande aktör som Cramo anslutit till de branschkollegor som redan valt att etablera sig i kvarteret. Det är idel starka varumärken som etablerat sig på fastigheten och vi är övertygade om att samtliga hyresgäster kommer trivas i sina nya skräddarsydda lokaler och med det fantastiska geografiska läget under många år framöver, säger Robert Eek, VD för OOF Group.

Cramo grundades 1953 och är ett av Sveriges största och Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster. Tillsammans är Cramo och Boels Rental verksamma i sjutton länder. Som helhetsleverantör av maskinuthyrning hjälper vi små och stora företag i byggbranschen.

OOF Group AB bedriver projektutveckling av bostäder och kommersiella fastigheter för industri, handel och kontor.

FILER FÖR NEDLADDNING