OOF Group hyr ut 4 500 m² när Padel Zenter etablerar sig i Uppsala

12 augusti 2020

När Padel Zenter öppnar ännu en anläggning i världsklass faller valet av hyresvärd på OOF Group. Anläggningen uppförs i Östra Fyrislund och hyresförhållandet löper över 10 år.

Padel Zenter grundades av Thomas Sandström och Zlatan Ibrahimović. Redan i tidiga kontakter med OOF Group var Thomas Sandström, VD och grundare, tydlig med att de var ute efter en anläggning av högsta internationella klass.

– Uppsala är Sveriges fjärde största stad och har alltid varit av intresse. När möjligheten att etablera en stor anläggning i ett bra geografiskt läge som samtidigt uppfyllde våra höga krav på exempelvis fri spelhöjd var beslutet enkelt, säger Thomas Sandström.

Racketsporten padel är en av världens snabbast växande sporter och är på kraftig frammarsch i Sverige. Sporten påminner om en blandning mellan tennis och squash.

OOF Group har tecknat ett tioårigt hyresavtal med Padel Zenter. Anläggningen uppförs i Östra Fyrislund, Uppsalas nya industri- och handelsområde intill E4. Anläggningen blir Padel Zenters hittills största med elva banor, samtliga med 10 meter fri spelhöjd, samt tillhörande reception, shop, lounge, gym, sports clinic, bastu och konferensmöjligheter. Portarna öppnar under våren 2021.

–En långsiktig och engagerad padeloperatör i internationell toppklass låg högt på vår önskelista. Den nya anläggningen blir ett värdefullt tillskott till Uppsala, säger Robert Eek, VD för OOF Group

Padel Zenter driver padelanläggningar godkända för spel på högsta internationella nivå. Tidigare anläggningar finns i Stockholm, Jönköping, Båstad och Skövde. En anläggning i Örebro öppnar inom kort.

OOF Group bedriver projektutveckling av bostäder och kommersiella fastigheter för industri, handel och kontor.